Witaj w Awesome Design

Zapoznaj się z naszymi propozycjami dotyczącymi projektowania stron, czy tez aplikacji mobilnych. Zachęcamy do kontaktu poprzez email lub telefon.

Kuferek fotografa – akcesoria dla wyposażenia studia

Kuferek fotografa – akcesoria dla wyposażenia studia

Fotografia reklamowa, tak jak każda inna umiejętność, podlega zasadom dydaktyki i można się jej nauczyć. Zapotrzebowanie na usługi fotograficzne wraz z rozwojem internetu sięga najwyższych wartości statystycznych. Na koniec roku 2019 podano, że w sieci egzystuje półtora miliarda stron www. Jest więc dla kogo pracować,

Od czego zacząć?
Elementarzem i pozycją, od której powinien zaczynać swoją przygodę z fotografią każdy adept, jest instrukcja obsługi aparatu fotograficznego. Pozwoli zapoznać się z możliwościami sprzętu i wykorzystać je w pracy. Fotograf reklamowy musi znać swój sprzęt do najdrobniejszych szczegółów.


Wyposażenie fotografa
Oprócz fotoaparatu fotografia biznesowa wymaga posiadania zestawu kilku akcesoriów niezbędnych do realizacji zleceń, jakie określa np. fotografia produktowa. W sprawie określenia najważniejszych kwestii w tej dziedzinie skontaktowaliśmy się z ekspertami z firmy Fotografia dla firm Toruń. Oto co udało nam się od nich uzyskać.

Głównym komponentem wyposażenia studyjnego jest oświetlenie. Dla wprowadzenia systematyki podzielmy sprzęt na dwie kategorie. Jednostki emitujące światło ciągłe i błyskowe.

Lampy świecące światłem ciągłym wykorzystują nowe technologie LED. Diody dokonały skoku technologicznego. Od oświetlenia nastrojowego przeszły, atakując agresywnie do motoryzacji, oświetlenia miejskiego i omawianej fotografii.

Oświetlenie błyskowe pozwala na wykonanie zdjęć o maksymalnej jakości przy minimalnych parametrach ISO oraz przesłony aparatu. Punktowy charakter strumienia światła daje się modyfikować i rozpraszać według potrzeb.

W fotografii wykorzystuje się inne rodzaje źródeł światła. Halogeny dają ciepły strumień świetlny. Jednak dość ostry. Do zmiękczenia światła halogenowego używa się filtrów rozpraszających. Znawcy praktycznych zastosowań wiedzą, że kalka techniczna umieszczona pomiędzy źródłem światła a fotografowanym obiektem działa jak rozpraszający filtr. Trzeba tylko pamiętać, że oświetlenie halogenowe wytwarza znaczne ilości ciepła. Zbyt mała odległość filtra od lampy może grozić pożarem.

Kolej na statyw. W ten gadżet inwestuje się dla stabilności. Abstrahując od marki i ceny, statyw musi pozwalać swoją konstrukcją na zdecydowane unieruchomienie aparatu fotograficznego, tego wymaga dobra fotografia korporacyjna.

Statywy na kołach używa się do aranżowania oświetlenia. Łamana konstrukcja wysięgnika daje więcej możliwości regulacji i bardziej precyzyjnego ustawienia doświetlenia planu. Statywy oświetleniowe często muszą dźwigać dość ciężkie oprzyrządowanie i są ustawione w pozycjach zagrażających stabilności. Do ustabilizowania pozycji używa się prostych obciążników w formie saszetek wypełnionych piaskiem, wykonanych z mocnych materiałów, które można obrabiać technologiami spawalniczymi.

Z oświetleniem współpracuje kilka gadżetów, w które warto się zaopatrzyć, by zdjęcia studyjne sięgały ideału. Softbox zapewnia ukierunkowanie i zmiękczenie strugi świetlnej.
Parasolka działaj na dwa sposoby. Są modele nieprzezroczyste z materiałem odblaskowym wewnątrz czaszy i transparentne egzemplarze służące do rozpraszania światła docierającego do fotografowanego przedmiotu.
Kolejny element to czasze sztywne. Mogą być stosowane z filtrami lub bez. Najbardziej popularny rzut ma projekcję w formie heksagonalnych figur przypominających przekrój plastra miodu.

Rozwój technologii IT spowodował usprawnienie pracy fotografa. Nie ma konieczności stosowania krępującego przestrzeń okablowania. Wszystkie urządzenia działają pod nadzorem jednego oprogramowania sterowanego laptopem lub tabletem. Łączność Bluetooth lub lokalne Wi-Fi zapewnia centralne sterowanie np. wyzwalaczami lamp błyskowych i wieloma innymi parametrami korygującymi pracę podczas sesji zdjęciowej.

Każde zdjęcie wymaga tła. Ten parametr jest korygowany stałym kolorowym tłem wykonanym np. z papieru. Rozwijany z rolki materiał daje dodatkowe możliwości. Na styku ściany położonej za modelem na styku z podłogą powstają załamania światła i zmiany kolorystyczne. Ułożone po łuku tło, maskuje połączenie ściany i podłogi. Ten sam efekt wykorzystuje się przy fotografii produktowej w przypadku małych gabarytów modeli. Tła mogą być wykonane z bardziej odpornych na zużycie materiałów jak winyl, styren lub całą gamę mas plastikowych. Nie na próżno już wiek XX nazywano erą plastiku. Do stabilizacji i naprężenia powierzchni tła używa się klamer w formie klipsów sprężynowych i drążków obciążających.

Do fotografowania mniejszych lub większych obiektów w stylu fotografii bezcieniowej służą namioty bezcieniowe. Namioty w formie boksów lub graniastosłupów wykonane są z tkaniny częściowo przepuszczającej światło i rozpraszającej strumień fotonów, tworząc wewnątrz atmosferę z rozpuszczonym w niej światłem niedającym cieni.

Mirek Wrona

Comments are closed.
http://awesome-design.pl - projektowanie stron i aplikacji mobilnych.