Marketing, najprościej mówiąc, to wszystkie działania, które wpływają na odbiorcę tak, by dokonał zakupu.
Dawniej, kiedy nie było Internetu, marketing działał w formie tradycyjnej czyli reklamowano różnorakie produkty za pomocą ulotek, banerów lub publikacji w gazecie. Kiedy Internet stał się ogólnodostępny, sprzedaż przeniosła się do sieci. Czy marketing offline funkcjonuje samodzielnie? Czy tylko w połączeniu z marketingiem internetowym przedsiębiorca osiągnie sukces? Te kanały można połączyć dzięki idei omnichannel!
Omnichannel to w skrócie strategiczne połączenie kanałów komunikacji wraz z kanałami sprzedaży. To działanie, zakładające, że klient ma zapewniony dostęp do wszelkich usług w każdym z kanałów. Omnichannel bywa określane jako handel zintegrowany wielokanałowo. Wielokanałowość rozumiana jest jako połączenie kilku kanałów, by sprzedać produkt oraz zapewnić klientowi lepszy dostęp do oferty. Mowa tutaj o takich kanałach dystrybucji jak: Internet, telefon, sms, e-mail, czat, video czat czy telefon stacjonarny. Konsument nabywa towary różnymi sposobami, ma również możliwość porównać swoje doświadczenia z innym klientem. Omnichannel daje lepsze rezultaty. Warto jednak wspomnieć o tym, że marketing internetowy nie miałby racji bytu bez tradycyjnego, z którego czerpał wzorce i inspiracje. Jednak poza internetem kontakt z klientem jest często jednostronny. Trudno zmierzyć efektywność takich działań, jak reklama w prasie czy z telewizji. Kiedy jednak dołączymy do tego promocję w sieci, nasza grupa docelowa oraz jej działania stają się konkretne, a efekty naszych działań mierzalne. Klient to świadoma osoba, która chce mieć nieograniczoną możliwość robienia zakupów. Dziś klient nie kupuje też, jak w czasach PRL, w myśl zasady: „biorę, bo jest”. W czasach współczesnych klient wie czego chce, chce mieć dostęp do produktu na dowolnym urządzeniu. Chce wchodzić do sklepu z notebooka, tabletu, smartfona czy telewizora.
W jego procesie zakupowym liczy się chwila. Moment, w którym coś go zainspiruje do dokonania zakupu.
Dzisiaj oddajemy głos konsumentowi. Włączając marketing cyfrowy do tradycyjnego budujemy spójny obraz naszej marki, pozyskujemy nowych klientów, budując ich zaufanie. marketing w formie tradycyjnej jest możliwy, ale znacznie zawęża nasze działania. Internet daje niesamowicie wiele możliwości rozwoju i warto uwzględnić jego kluczową rolę, obmyślając strategię marki. Jako https://marketingrzym.pl>marketingrzym.pl łączymy siły, aby dostarczać Ci kompleksowe usługi. Dostarczymy Ci pełny pakiet usług, abyś nie musiał tracić czasu i szukać innych agencji marketingowych. Załatwisz wszystko w jednym miejscu, a zaoszczędzony czas wykorzystasz na to, co robisz najlepiej. Ty zadbasz o swoich klientów, a my zadbamy o wizerunek Twojej firmy.