Wiele firm internetowych zostało stworzonych lub zepsutych przez pojedynczą kampanię e-mail marketingową.
Jeśli zrobisz to dobrze, może stać się wirusowe, generując ogromny ruch w Twojej witrynie. Z drugiej strony, jeśli zrobisz to źle, może to zatopić Twoją firmę. Przeczytaj ten artykuł w całości, aby znaleźć wskazówki i techniki, które nauczą Cię, jak to zrobić w sposób korzystny dla Twojej firmy.Pamiętaj, aby w wiadomości e-mail umieścić logo swojego produktu lub firmy. W ten sposób klienci zapoznają się z logo i skojarzą je z Twoją firmą. Najlepiej, aby logo było czymś, co przyciągnie wzrok czytelnika i będzie dla niego łatwe do zapamiętania.Powoli buduj swoją listę kontaktów. Zacznij od tych, którzy już docenili Twoją ofertę, a następnie przejdź do obszarów, w których możesz zaangażować potencjalnych klientów. Wybór, do kogo powinny trafiać Twoje e-maile, może trochę potrwać, ale ostatecznie warto zbudować wiarygodną listę kontaktów.Zachowaj szczególną ostrożność podczas tworzenia pierwszych trzech wiadomości e-mail dla nowych klientów. Nowy klient powinien otrzymać wprowadzającego e-maila z zaproszeniem do dołączenia do Twojej listy marketingowej. Gdy zaakceptują Twoje zaproszenie, w następnej wiadomości e-mail powinien zostać poinformowany o zniżkach lub ofertach specjalnych, których mogą się spodziewać po zarejestrowaniu się. Trzeci e-mail powinien zawierać pierwszy newsletter i ofertę specjalną.Gdy masz swoich klientów, podaj swój adres e-mail podczas procesu rejestracji. Upewnij się, że masz widoczne wyraźne zastrzeżenie, że będziesz podejmować kampanie e-mail marketingowe. Postaraj się dać konsumentowi wskazówkę, jak często zamierzasz korzystać z jego adresów, aby nie był nieświadomy.Dostarcz swoim klientom przydatne wskazówki lub informacje w każdym biuletynie marketingowym.
Pomyśl o biuletynie jako o okazji do wykazania się swoją wiedzą w swojej dziedzinie.
Twoi klienci będą Ci bardziej ufać, gdy zobaczą, ile wiesz, i będą bardziej skłonni do kupowania od Ciebie produktów lub usług.Unikaj używania dużej ilości grafiki w wiadomościach e-mail. Ponieważ tak wielu popularnych klientów poczty e-mail blokuje grafikę, w tym reklamy i logo, Twoi odbiorcy prawdopodobnie nie będą mogli przeglądać wiadomości e-mail zawierających wiele zdjęć lub innych elementów graficznych. Ponadto programy pocztowe mogą wysyłać wiadomości e-mail z obrazami do folderu wiadomości-śmieci.Kampania e-mail marketingowa wymaga fazy projektowania i testowania, tak jak wszystko inne. Zaplanuj poświęcenie czasu na upewnienie się, że Twoje wiadomości omijają wszystkie techniki używane do zwalczania spamu, od filtrów treści po blokowanie obrazów i tłumienie skryptów java. Możesz wysłać milion wiadomości na ślepo i nigdy nie wiedzieć, czy w ogóle są widziane.W materiałach marketingowych używaj słów odpowiednich dla branży, na której się koncentrujesz. Na przykład, jeśli piszesz materiały marketingowe dotyczące nowych produktów technologicznych, użyj słów takich jak „nowe”, „zaawansowane” lub „najnowocześniejsze”, które są powszechnie używane w tej branży. Użycie właściwych słów pomoże zwiększyć atrakcyjność Twoich produktów dla klientów.Przetestuj wysyłanie e-mail marketingu w różne dni tygodnia i o różnych porach dnia. Przekonasz się, że różne godziny i daty zwiększą lub zmniejszą współczynniki otwarć Twoich e-maili. Zanotuj najlepsze mieszanki czasu/dnia tygodnia i zaplanuj najważniejsze kampanie e-mail marketingowe, które zostaną opublikowane w tych oknach.Kiedy wiesz, co robić, stworzenie kampanii e-mail marketingowej będzie łatwe, skuteczne i opłacalne. Poprawisz swoją reputację online, jednocześnie budując zyski, a początkowa inwestycja zarówno czasu, jak i pieniędzy jest niewielka. Nie ma lepszego sposobu na rozwój firmy, więc zacznij tworzyć swoją kampanię już dziś!