Każda firma z biegiem czasu dostosowuje swoją formę i obszar działalności do rynku.
Rzeczywistość funkcjonowania na rynku jest zasadniczo inna niż nam się wydaje na początku i to ona wymusza ciągłe zmiany i dostosowywanie struktury firmy do zmieniających się rynkowych uwarunkowań. Kiedyś studio reklamy kojarzyło się jako firma, które tworzy obraz danej firmy klienta, poprzez zamieszczanie różnych reklam, w różnorakich mediach. Ten kontakt z konsumentem, oparty na wysyłaniu tylko takich rodzajów komunikatów to już przeszłość. Obecnie wiele firm tego segmentu rynkowego oferuje również tworzenie stron internetowych, jako formy komunikacji z potencjalnym konsumentem. Powszechność i łatwość z jaką korzysta się ze strony www, czyni z niej potencjalnie najłatwiejszy i zarazem najczytelniejszy komunikat, jaki przy stosunkowo małym nakładzie środków możemy wysłać do potencjalnego konsumenta. To dzięki tej formie komunikacji możemy zawrzeć nie tylko podstawowe dane o naszej firmie, czy asortymencie i przedmiocie naszego funkcjonowania, ale również dzięki profesjonalnej stronie, możemy się pokazać jako partner godny zaufania. Jedną z najskuteczniejszych metod promowania sprzedaży jest szeroko popularyzowana promocja w internecie.
Promocją w internecie zainteresowana jest większość właścicieli stron internetowych.
Poza specyficzną formą samoprezentacji w sieci, jaką są blogi, czy serwisy społecznościowe zdecydowana większość osób zakładających strony internetowe nastawiona jest na trafienie do jak największej rzeszy użytkowników sieci, aby patrząc długoterminowo czerpać z tego korzyści materialne. Odpowiednio zastosowana promocja w internecie pomaga trafić do potencjalnych klientów. Firmy oferujące projektowanie stron internetowych widzą jak je przygotować nie tylko od strony technicznej, ale także w taki sposób aby zainteresowały potencjalnych klientów. Formy tej reklamy mogą być różne począwszy na reklamach zamieszczonych jako bannery w portalach społecznościowych, ogłoszeniowych i innych, które jako linki przekierowują bezpośrednio do stron produktu, którego dotyczy reklama w internecie. Wygodną formą promocji w internecie jest pozycjonowanie stron www, co polega nie tyle na tradycyjnej reklamie, co na wypromowaniu konkretnych stron internetowych tak, aby znalazły się na wysokich miejscach w wyszukiwarkach.