Prowadzenie bloga jest jak każda inwestycja: jeśli jesteś gotów zainwestować w niego czas, wysiłek, a czasem również pieniądze – masz dużą szansę na tym zyskać.
Profesjonalny blog – zawierający ciekawe i oryginalne treści, ładnie opracowany graficznie i prowadzony regularnie – będzie idealną wizytówką Twojej firmy. Dlaczego? Z trzech powodów.
Po pierwsze: blog pozwoli Cię odnaleźć. Dobrze wypozycjonowane artykuły sprawią, że Twoją stronę odwiedzą ludzie, którzy do tej pory o niej nie wiedzieli. Jest szansa, że gdy wpiszą nazwę szukanej usługi w wyszukiwarkę, Google zaprowadzi ich właśnie do Ciebie.
Po drugie: blog daje Ci szansę „zaprzyjaźnienia” się z potencjalnymi klientami. Inaczej postrzegamy bezosobową reklamę firmy, czyli garść suchych informacji, a inaczej patrzymy na właściciela lub przedstawiciela firmy, który poprzez bloga nawiązuje z nami kontakt, ujawnia, kim jest i mówi nam o swojej pracy jak o największej pasji. Zaczynamy czuć, że mamy do czynienia z żywym człowiekiem, „przyjacielem” i nabieramy do niego zaufania.
Po trzecie: na blogu możesz wykreować swój wizerunek i ukazać się innym jako profesjonalista. To szczególnie ważne, gdy prowadzisz firmę jednoosobową, jesteś freelancerem u początku swojej kariery i w dodatku kompetencje zdobyłeś jako samouk – nie posiadasz ani teczki pełnej certyfikatów, ani bogatego doświadczenia w dziedzinie, w której chcesz pracować.
Dobrze przygotowany blog może w Twojej sytuacji zdziałać cuda. Jeśli zaczniesz udzielać porad tematycznie związanych z usługami, jakie świadczysz, ludzie nabiorą przekonania, że mają do czynienia z profesjonalistą. To dlatego fotografowie uczą czytelników tajników swojego warsztatu, korektorzy przybliżają innym zasady poprawnej polszczyzny, a tłumacze prowadzą na blogach mini kursy językowe. Osoba, która uczy, jest postrzegana jako ekspert.
Jest jednak również niebezpieczeństwo związane z blogiem: blog „zaczęty i porzucony” (z ostatnim wpisem sprzed 5 lat), blog z niechlujną szatą graficzną, błędami ortograficznymi i tekstami „o niczym” (zamieszczonymi z myślą o wyszukiwarce, a nie o żywym czytelniku) – zemści się na Tobie okrutnie. W takiej sytuacji lepiej nie mieć bloga, niż mieć „bloga-wroga”, który stał się antyreklamą Twojej firmy.
Jeżeli jednak, biorąc pod uwagę wszystkie wymienione powyżej zalety, chciałbyś posiadać blog na swojej stronie firmowej lub w prowadzonym przez siebie sklepie internetowym możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów. Na rynku znajduje się sporo firm zajmujących się profesjonalnym prowadzeniem bloga (więcej informacji o usłudze prowadzenia bloga). W ramach stałej, miesięcznej opłaty wyspecjalizowane w tej dziedzinie firmy są w stanie zapewnić kompleksową opiekę nad Twoim blogiem, jego prowadzenie oraz regularne zamieszanie nowych wpisów blogowych.