Marketing sieciowy, określany również jako marketing wielopoziomowy, to proces, w którym firmy sprzedają swoje produkty za pomocą niezależnych przedstawicieli handlowych, wykorzystujących metody komunikacji szeptanej i kontaktu bezpośredniego, aby dotrzeć do konsumentów, do których nie można dotrzeć tradycyjnymi metodami marketingowymi.
Chociaż czasami określa się je mianem piramid, wiele osób uważa, że kariera pierwotna lub wtórna jest satysfakcjonująca dzięki marketingowi sieciowemu dla różnych firm.Zasadniczo marketing sieciowy jest rozszerzeniem tradycyjnego networkingu z ludźmi, ponieważ ma na celu dołączenie do ludzi w oparciu o reklamę słowną. Marketing sieciowy jest efektywny zarówno pod względem czasu, jak i kosztów, ponieważ marketerzy sieciowi mogą wybierać produkty i/lub usługi i natychmiast udostępniać je znajomym, rodzinie, klientom i klientom.Twoja kariera w marketingu sieciowym może zacząć się w domu. Porozmawiaj z rodziną, przyjaciółmi i sąsiadami i zaoferuj im szansę dołączenia do Twojego zespołu. Nawet jeśli nie zarejestrują się, aby robić to, co robisz, mogą pomóc, udostępniając materiały marketingowe w swoim gabinecie, gabinecie lekarskim lub dentystycznym, publikując ogłoszenia w części wspólnej budynku, a nawet zamieszczając lokalne ogłoszenia.Wykorzystaj każdą okazję, aby wystawić swój produkt na rynek docelowy. Daj swojemu pomysłowi szansę na walkę, prezentując go potencjalnym klientom.Każdy sukces w marketingu sieciowym był najpierw poprzedzony niepowodzeniami. Nie da się zrobić tego w tej branży, nie będąc początkowo gotowym na porażkę. To dzięki tym porażkom uczymy się, co robić, a czego unikać. Najważniejsze jest, aby wziąć te niepowodzenia i przekształcić je w pozytywy.Unikaj pytania o piramidę podczas omawiania biznesu w marketingu sieciowym. Od samego początku, jeśli ludzie pytają cię, czy to piramida, musisz odwrócić się od nich i zapytać, czy tego właśnie szukają, ponieważ jeśli tak, będą musieli szukać gdzie indziej. Ludzie oczekują, że będziesz się bronić, a nie mówić takie rzeczy.
Nie ma powodu, by bronić czegoś, co nie potrzebuje obrony.Pomyśl o marketingu sieciowym jako o marketingu relacji.
Musisz zbudować poziom zaufania między Tobą a innymi w Twojej sieci. Im lepsze relacje między Tobą a innymi w Twojej sieci, tym będą bardziej lojalni, co przekłada się na więcej działań marketingowych i sprzedażowych z ich strony. Im ciężej działa Twoja sieć, tym więcej zarabiasz!Kluczowym elementem sukcesu w marketingu sieciowym jest wytrwałość. Bez wątpienia doświadczysz frustracji, ale musisz iść dalej. Kiedy już to zrobisz, powinieneś mieć downline, który będzie wystarczająco duży, aby zapewnić stały przepływ gotówki. Ale pamiętaj, aby twój downline był wytrwały i zaangażowany.Świetną radą, która pomoże Ci poprawić swój sukces w marketingu sieciowym, jest zachowanie otwartego umysłu. Kiedy zachowujesz otwarty umysł, naturalnie stawiasz się w lepszej sytuacji do prowadzenia wszelkiego rodzaju spraw biznesowych.Wyznacz sobie cele. Ustal określoną wielkość sprzedaży, którą powinieneś osiągać co miesiąc. Prowadź dziennik swoich występów i organizuj wszystko w statystyki. Jeśli nie osiągasz swoich celów, zadaj sobie pytanie, czy coś robisz nie tak. Pamiętaj, aby mieć na widoku realistyczne cele.Niezależnie od tego, czy Twoim produktem jest sprzęt do gotowania, makijaż, biżuteria, czy nawet ubezpieczenie, marketing sieciowy może odnieść duży sukces w dotarciu do nowego i niewykorzystanego rynku. Marketing sieciowy otwiera również możliwości kariery dla osób samotnych matek i studentów, którzy muszą mieć możliwość wyznaczania własnych godzin. Marketing sieciowy istnieje od dawna i będzie z nami jeszcze dłużej.