Pozycjonowanie stron internetowych to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie do naszej firmy nowych Klientów, a co za tym idzie, także zwiększenie obrotów. Przyjrzyjmy się, czym ono jest i jak wykonać je tak aby działało prawidłowo.
Czym jest pozycjonowanie stron?
Samo pozycjonowanie to wykorzystywanie zbioru technik, które pozwalają na zwiększenie widoczności naszej strony w Internecie. Kiedy wpisujemy w wyszukiwarce hasło, otrzymujemy wyniki, które najbliżej mu odpowiadają. Nie możemy jednak zakładać, że strony, które się wyświetliły to lista od najlepszych do najgorszych. Kolejność wyników nie jest jednak przypadkowa, ale zależy nie od jakości firmy i jej renomy, a od dopasowania strony do algorytmu wyszukiwania, z jakiego korzysta m. in. Google. Im nasza strona będzie lepiej pozycjonowana, tym wyżej znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego czasami strona bardziej wartościowa merytorycznie, ale z kiepskim pozycjonowaniem jest wyżej niż ta kiepska, z doskonałym.
Na pozycję strony wpływ mają dwie grupy czynników – jej zawartość i płynność działania oraz popularność strony. Pierwsza grupa to m. in. zawarta na stronie treść, jej ilość i słowa kluczowe, druga zaś to obecność w social media, ale także ilość innych stron, które odsyłają do naszej witryny.
Jak pozycjonować stronę skutecznie?
Sposobów jest wiele. Możemy przykładowo:
- wybrać odpowiednie słowa kluczowe (np. takie, które charakteryzują nasz produkt lub usługę, ale nie rywalizują ze sobą w algorytmach Google’a – jest to tzw. zjawisko kanibalizmu),
- zoptymalizować grafiki na stronie, a także znaczniki title i meta description (czyli te informacje, które pojawiają się an temat strony kiedy otrzymamy wyniki wyszukiwania w Googlach),
- stworzenie przyjaznego adresu url (takiego, który będzie od razu sugerował co zobaczy osoba, która go otworzy, co generuje więcej ruchu na stronie i przekłada się na lepszy wynik dla algorytmu wyszukiwania)
Bardzo istotny jest także czas, jakiego strona potrzebuje aby prawidłowo się załadować. Im więcej mamy w witrynie ciężkich zdjęć lub plików muzycznych, tym dłużej będzie to trwało. Ludzie na ogół nie chcą czekać dłużej niż 2-3 sekundy.
Dobrym rozwiązaniem jest także zadbać o odpowiednie wtyczki. Bardzo popularnym narzędziem jest Yoast SEO, która w szczegółowy sposób informuje nas, co należy poprawić na naszej stronie. Jeżeli na stronie mamy dużo grafiki, warto skorzystać z wtyczki WP Smush, która poddaje zdjęcia bezstratnej kompresji i znacznie przyspiesza czas ładowania treści. Z kolei, jeżeli nasza strona powstała w WordPressie, nie może w naszym warsztacie zabraknąć wtyczki WP Super Cache, która przyspiesza działanie witryny.
Tak naprawdę, są to na tyle uniwersalne narzędzia, że na początek, połączenie Yoast SEO oraz WP Super Cache powinno wystarczyć, abyśmy mogli wypromować stronę.
Rozwiązań pozycjonowania jest wiele. Należy jednak nauczyć się patrzeć na te operacje, jak na proces, a nie cel. Algorytmy wyszukiwarek cały czas ulegają zmianie i na bieżąco powinniśmy się do tych zmian dopasowywać. Inaczej, błyskawicznie przestaniemy się pojawiać w algorytmach wyszukiwania.
Obecnie na rynku istnieje wiele firm, które oferują usługi pozycjonowanie stron www. Jeżeli proces pozycjonowanie jest Ci kompletnie obcy lepszym wyjściem będzie zlecenie tego specjalistycznej firmie pozycjonerskiej. Nie umiejętna optymalizacja i pozyskiwanie linków może bardziej twojej stronie zaszkodzić niż przynieść wymierne korzyści. Decydując się na pozycjonowanie warto sprawdzić ofertę firmy GRAFPA, która oferuję profesjonalne pozycjonowanie stron www w konkurencyjnej cenie.