Witaj w Awesome Design

Zapoznaj się z naszymi propozycjami dotyczącymi projektowania stron, czy tez aplikacji mobilnych. Zachęcamy do kontaktu poprzez email lub telefon.

Prowadzenie bloga to dobra inwestycja

Prowadzenie bloga to dobra inwestycja

Prowadzenie bloga jest jak każda inwestycja: jeśli jesteś gotów zainwestować w niego czas, wysiłek, a czasem również pieniądze – masz dużą szansę na tym zyskać.

Profesjonalny blog – zawierający ciekawe i oryginalne treści, ładnie opracowany graficznie i prowadzony regularnie – będzie idealną wizytówką Twojej firmy. Dlaczego? Z trzech powodów.

Po pierwsze: blog pozwoli Cię odnaleźć. Dobrze wypozycjonowane artykuły sprawią, że Twoją stronę odwiedzą ludzie, którzy do tej pory o niej nie wiedzieli. Jest szansa, że gdy wpiszą nazwę szukanej usługi w wyszukiwarkę, Google zaprowadzi ich właśnie do Ciebie.
Po drugie: blog daje Ci szansę “zaprzyjaźnienia” się z potencjalnymi klientami. Inaczej postrzegamy bezosobową reklamę firmy, czyli garść suchych informacji, a inaczej patrzymy na właściciela lub przedstawiciela firmy, który poprzez bloga nawiązuje z nami kontakt, ujawnia, kim jest i mówi nam o swojej pracy jak o największej pasji. Zaczynamy czuć, że mamy do czynienia z żywym człowiekiem, “przyjacielem” i nabieramy do niego zaufania.
Po trzecie: na blogu możesz wykreować swój wizerunek i ukazać się innym jako profesjonalista. To szczególnie ważne, gdy prowadzisz firmę jednoosobową, jesteś freelancerem u początku swojej kariery i w dodatku kompetencje zdobyłeś jako samouk – nie posiadasz ani teczki pełnej certyfikatów, ani bogatego doświadczenia w dziedzinie, w której chcesz pracować.


Dobrze przygotowany blog może w Twojej sytuacji zdziałać cuda. Jeśli zaczniesz udzielać porad tematycznie związanych z usługami, jakie świadczysz, ludzie nabiorą przekonania, że mają do czynienia z profesjonalistą. To dlatego fotografowie uczą czytelników tajników swojego warsztatu, korektorzy przybliżają innym zasady poprawnej polszczyzny, a tłumacze prowadzą na blogach mini kursy językowe. Osoba, która uczy, jest postrzegana jako ekspert.

Jest jednak również niebezpieczeństwo związane z blogiem: blog “zaczęty i porzucony” (z ostatnim wpisem sprzed 5 lat), blog z niechlujną szatą graficzną, błędami ortograficznymi i tekstami “o niczym” (zamieszczonymi z myślą o wyszukiwarce, a nie o żywym czytelniku) – zemści się na Tobie okrutnie. W takiej sytuacji lepiej nie mieć bloga, niż mieć “bloga-wroga”, który stał się antyreklamą Twojej firmy.
Jeżeli jednak, biorąc pod uwagę wszystkie wymienione powyżej zalety, chciałbyś posiadać blog na swojej stronie firmowej lub w prowadzonym przez siebie sklepie internetowym możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów. Na rynku znajduje się sporo firm zajmujących się profesjonalnym prowadzeniem bloga (więcej informacji o usłudze prowadzenia bloga). W ramach stałej, miesięcznej opłaty wyspecjalizowane w tej dziedzinie firmy są w stanie zapewnić kompleksową opiekę nad Twoim blogiem, jego prowadzenie oraz regularne zamieszanie nowych wpisów blogowych.

Mirek Wrona

Comments are closed.